Beneficiile inotului pentru un stil de viata sanatos



Miscarea activa prin inot este o activitate care iti ofera o multitudine de beneficii fizice sau mentale. Datorita succesiunii mișcărilor din timpul înotului, acest sport contribuie la relaxarea corpului si la imbunatatirea posturii prin dezvoltarea muschilor responsabili de mentinerea unei pozitii corecte a corpului, asigura o mai buna flexibilitate si coordonare si te ajuta sa ai o silueta de invidiat. Mai mult decat atat, inotul este un sport pe care il poti practica in orice perioada a anului, indiferent de vârstă, greutate sau gen.  

Inotul este sportul ideal daca iti doresti sa-ti tonifici muschii, sa arzi caloriile in plus, până la 900 de calorii într-o singură oră de inot, iar acest lucru se poate explica prin faptul ca apa are o densitate de 12 ori mai mare decat aerul, ceea ce face ca inotul sa solicite de 12 ori mai mult muschii decat in cazul alergatului. Prin faptul ca implica un consum mare de energie, inotul nu contribuie numai scaderea in greutate, ci si la reglarea nivelului colesterolului in sange, si odata cu acesta la diminuarea riscului de aparitie a diabetului. De asemenea, inotul reduce presiunea arteriala la persoanele care sufera de hipertensiune  si contribuie la mentinerea unui nivel optim al acesteia.

Inotul nu antreneaza nu doar muschii scheletici, ci si muschiul cardiac, contribuind la cresterea rezistentei organismului si la imbunatatirea sistemului cardiovascular, prin faptul ca asigura un transport mai eficient al oxigenului catre tesuturi.

De asemenea, circulatia limfatica este stimulata in timpul inotului prin miscarile energice ale membrelor inferioare si superioare, si astfel se reduce riscul de retentie a apei in organism si de aparitie a edemelor.

Persoanele care practica cu regularitate inotul au plamanii mai sanatosi, iar capacitatea respiratorie este mult imbunatatita. Inotul previne o serie de probleme ce apar ca urmare a diminuarii capacitatii respiratorii odata cu inaintarea in varsta, si comparativ cu alte sporturi este mai putin periculos pentru persoanele care sufera de astm, datorita umiditatii aerului din jurul bazinelor de inot.

Inotul poate fi comparat si cu o forma de meditatie activa datorita capacitatii de a relaxa intreg corpul si de a induce o stare de bine, prin stimularea eliberarii de endorfine.  Altfel spus, inotul ajuta la diminuarea stresului si la reducerea anxietatii.

De asemenea, inotul este singurul sport recomandat copiilor de la cele mai mici vârste. Practicata cu regularitate de copii, aceasta activitate le ofera un somn odihnitor si linistit, le creste rezistenta si le asigura o dezvoltare armonioasa.

Si femeilor insarcinate le este recomandat inotul, deoarece acest sport ajuta la indreptarea muschilor abdominali si a umerilor, zone ale corpului foarte solicitate in timpul sarcinii. Miscarea in apa poate reduce durerile de incheieturi, presiunea ridicata a sangelui si disconfortul asociat odata cu inaintarea sarcinii.



Alege un stil de viata sanatos, cu alimentatie echilibrata si miscare activa prin inot, si antreneaza-te cu specialistii Orhideea Spa!