Cum să ne menținem tonusul de Paște?

Sărbătorile Pascale sunt aproape iar noi deja visăm cu ochii deschiși la relaxarea alături de cei dragi. Dar cu toții știm faptul că sărbătorile înseamnă și mâncare. Multă și grea. De aceea, noi dorim să vă oferim câteva sfaturi utile despre cum ar trebui să consumăm alimentele astfel încât să nu ne afecteze silueta sau starea de bine în general.

 

Cât mai multe fructe!

Ideal este să consumăm cât mai multe fructe în această perioadă, mai ales cele de sezon! Pentru a evita procesele fermentative, fructele ar trebui consumate înaintea meselor principale.

 

Salate delicioase și variate!

Un important aport de fibre, substanțe fitochimice, enzime, vitamine și minerale este adus de salate. Consumă salatele în combinații cât mai diverse, după gustul tău. Poți folosi atât legume de sezon, cât și legume de import. Puteți folosi roșii, castraveți, vinete, morcovi, țelină, ceapă verde și diferitele ierburi aromatice pentru gust.

 

Leguminoase

Deloc de ignorat sunt și leguminoasele precum boabele de soia, fasolea, lintea, mazărea și năutul. Acestea au cele mai valoroase proteine din regnul vegetal și animal, având o abundență de aminoacizi esențiali și minerale precum calciu și fier în cantități importante, fibre vegetale, lipide, polizaharide, substanțe fitochimice. Puteți adăuga leguminoasele în salate sau le puteți consuma separat. Indiferent de ce alegeți, rețineți importanța lor, mai ales în perioadele în care organismul vă este supra solicitat.

 

Pâinea

Un truc simplu pentru a ne asigura că silueta noastră nu va avea de suferit este înlocuirea pâinii albe cu cea intergală. Pâinea albă pierde mare parte dintre substanțele ce fac pâinea un aliment sănătos ( vitamina B, fier, zinc, fosfor, calciu). Pâinea albă este compusă din așa-zisele calorii goale. Acest lucru înseamnă că, în afară de un gust mai plăcut, corpul nu beneficiază aproape deloc de pe urma consumului de pâine albă. Înlocuiți-o cu pâinea integrală pentur un aport sănătos de substanțe în organism!

 

Dulciuri cât mai puține!

În ciuda tuturor bomboanelor cu tematică și a a iepurașilor din ciocolată delicioasă, trebuie să încercăm pe cât putem să evităm produsele cu o mare concentrație de zahăr. Acestea scad imunitatea și predispun tenul la acnee. Dar, poate cel mai important, alimentele bogate în zahăr te vor “ajuta” să acumulezi kilograme în plus foarte repede.

 

Dieta de paste

Să mâncăm corect!

Toate bunătățile de pe masa de Paște ne pot ademeni să încercăm din toate câte puțin. Cu toate acestea, important este să mâncăm atât variat, cât și destul de puțin din punct de vedere cantitativ. Nu uitați să respectați mesele principale ale zilei cu strictețe deoarece există biroritmuri de care este extreme de important să țineti cont! Mai mult decât atât, ideal este să ținem cont și de proporții. Predominante ar trebui să fie legumele, apoi fructele consummate ca gustare iar alimentele de origine animal ar trebui consummate cât mai puțin. Acestea din urmă sunt de până la 40 de ori mai puțin sănătoase decât cele de orgine vegetală, sunt digerate mai greu și beneficiile asupra organismului sunt mai puține. De asemenea, pentru a evita surprizele neplăcute, consumul de alcool și grăsimi ar trebui minimalizat!

 

Așadar, putem consuma tot ce ne dorim însă fără a face excese deoarece, după cum bine știm deja, orice exces nu este sănătos și poate dăuna organismului. Mai ales dacă ați ținut post, organismul este solicitat de sărbători iar șocul ar putea avea efecte negative neprevăzute. Să fim așadar cumpătați și să ne bucurăm de ceea ce contează cu adevărat: timp petrecut cu cei dragi, relaxare, veselie. Un Paște fericit tuturor!